پرتره سیاه قلمی از جعبه مداد رنگی

سعی میکنم داستان بنویسم و از گلایه هام گاهی هم عکس

پرتره سیاه قلمی از جعبه مداد رنگی

سعی میکنم داستان بنویسم و از گلایه هام گاهی هم عکس

موسیقی یا...

یه سوال دارم:
موسیقی چیست؟
مگه نه اینکه یه آهنگ تشکیل شده از سه بخش اصلیه موسیقی متن(ملودی و ریتم)، صدای خواننده و شعر؟
حالا یه مسئله دیگه:
چرا موزیک گوش میدهیم؟
هزاران دلیل وجود داره که اگه همه رو ریشه یابی بکنیم آخر ِ آخر ِ آخر همشون میرسیم به یه دلیل ساده "لذت بردن"
حالا سوال اصلیه من اینه چرا این روز ها هر جا میریم چیز هایی رو میشنویم که هیچ کدوم از اصول اولیه یه آهنگ رو ندارن نه چیزی به اسم موسیقی دارن نه خواننده محترم صدا و تکنیکی داره و گاهی حتی یک شعر بدرد بخور هم وجود نداره...
چرا ما اینقدر کم سلیقه شدیم؟
تا به حال آلبوم های بیست، سی سال قیبل رو گوش کردین؟ چرا اینقدر جذابن؟ چرا هیچ وقت از شنیدنشون سیر نمیشیم؟
چون هنر توشون هست و ذات هنر در تنوع همیشگیه!
واقعا باعث شرمندگیه منه که میبینم نه تنها دوستانم این سر و صدا ها رو گوش میدن، بلکه تحت تاثیر قرار میگیرن بعد تازه اونو به دیگران توصیه هم میکنن!؟
نمیخوام اینجا از افراد اسم ببرم ولی آیا واقعا به نظر شما این موسیقی رپی که الان داره بصورت فله ای بخش میشه چقدر با روح هنر سازگاره؟ یا حتی آهنگ های تکنو ویا پاپی که اونا هم تعدادشون کم نیست!
باید همین جا موضع خودم رو روشن کنم من مخالف هیچ سبکی از موسیقی نیستم از کاربرد تمام سبک ها هم با خبرم ولی حرف من اینه که چرا ما بین موسیقی دان های عزیزمون هیچ کسی رو نداریم که مثل بعضی از غربی های لعین جوری آهنگسازی کنه که هم روح هنر توی اثرش جریان داشته باشه و هم بدرد مهمونی های پر انرژی بخوره؟

 

یه توضیح کوچیک در مورد پست قبلی: جملاتی که از دهان شخصیت های یک داستان گفته میشن لزوما اعتقادات نویسنده نیستن!؟


پ.ن.: از تمام دوستان معذرت خواهی میکنم بابت اینکه نمیتونم به وبلاگ های نازنینشن سر بزنم!حقیقت اینه که دست های زندگی داره گلوم رو محکم تر فشار میده و این یه مقدار وقتم رو گرفته...

نظرات 12 + ارسال نظر
سعید دوشنبه 16 اردیبهشت 1387 ساعت 00:39 http://f10.blogsky.com

سلام دوست عزیز وبلاگ باهالی داری امیدوارم موفق بشی.اگر مایلی تبادل لینک کنیم؟

پاپیروس دوشنبه 16 اردیبهشت 1387 ساعت 08:11 http://papiroos.wordpress.com

ای بابا پس دست زندگی به گلوی شما هم رسید :)

ایشالا بدون هیچ تلفات جانی از دست این دستهای فشرده شده دور گلو رهایی پیدا می کنی

اما در مورد موسیقی
گاهی من فک کی کنم شاید مال این نسل و این دوره نیستم که حوصله ی شنیدن آهنگها و ترانه های رپ و پاپ و این دسته رو ندارم
اگر چه شاید گاهی برای اولین شنیده باشم و خوشم اومده باشه اما هرگز برای بار دوم حوصله ی گوش دادنشو ندارم

رو اعصاب آدم راه می رن
خصوصاْ با اون ترانه های عجیب و غریب و سر و ته نفرینشون :(
چرا این جوری شدن این هنرمندان؟
واقعاْ هنرمند می شه بهشون گفت؟

منم با آهنگای خیلی سال پیش موافقم که بهتر بودن و ماندگارتر
حتی یه سری از خوانندگان هستن که کارای سابقا اونا رو می تونم هر زمان و تو هر مودی که هستم گوش بدم اما کارای جدیدشون رو نه :(

موفق باشی

سینا دوشنبه 16 اردیبهشت 1387 ساعت 08:41 http://khaaen.persianblog.ir/

همه بی‌حوصله شدیم و پر مدعا تو هر کاری شاید دلیلش این باشه

میلتا دوشنبه 16 اردیبهشت 1387 ساعت 11:40

سلام

وقتی کامنتتون رو دیدم فکر کردم این اسم آشناست
اومدم و یهو اسم وبلاگم رو در پیوندهاتون دیدم

به رسم ادب ممنونم!

امیدوارم دستهایی که دارن نفس رو برات سخت می کنن کمکت کنن تا حداقل شما از بین ماها بعدش یه نفس عمیق ساده رو تجربه کنین!
شاد و مانا باشی

سارا خانم دوشنبه 16 اردیبهشت 1387 ساعت 12:39

سر وقت حتمی......
من هرگز به دشمنم هم دشنام نمیدم چه برسه به رفیق
منظورم از خیلی
اینه
خیلی مرموزی
منو گیج میکنی
درگیر میکنی
فعلا درگیر زندگیم شدم ناجور
۲ روز دیگه شاید آزاد شدم

بید مجنون دوشنبه 16 اردیبهشت 1387 ساعت 12:51 http://from2008.blogsky.com

سلام بهنام جون
خوبی عزیزم ؟
امیدوارم که هر چه زودتر مشکلاتت رفع بشه و این بار تو دستتو بزاری رو گلوی زندگی و فشارش بدی :دی

بهنام جون حرف دل منو زدی
دست گذاشتی رو نقطه ای که مدتهاست منم دلم ازش پره
به قول خودت چرا موسیقی دانهای ما نمیتونن یه موسیقی که هم مال خودمون باشه هم هنر توش باشه و هم کمی محرک و تحرک باشه بسازن و ما باید همیشه دست به دامن موزیسین های لعین خارجی باشیم؟
موسیقی اونا شاید واسه خودشون معنی داشته باشه چون برخاسته از فرهنگیه که باهاش زندگی میکنن ولی واسه مام همون معنی رو میتونه داشته باشه؟

ابوذر سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1387 ساعت 23:45 http://simiagar.blogsky.com

سلام .... اول : موسیقی رپ مثل فانک و پانک موسیقی گذاره پس نمی شه تا لااقل دو سه دهه دیگه درباره اش قضاوت کرد البته این رو که گفتم ماله رپ بین المللی بود امّا ما چون همه چیزمون به همون چیزمون میاد !!! معلومه که در لجن غرقیم ما چهان سومی هستیم و توسعه نیافته . دوم من این روزها درگیر یک سوال فلسفی شخصی سکسی با خودم هستم سوم .... خوش باشی

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1387 ساعت 01:37

سلام بهنام جان
من آهنگهای جدید رو گوش میکنم اما یه سی دی دارم که نام یادها و خاطره ها رو براش گذاشتم که پره از آهنگهای قدیمی. واقعا بعضی واقعا به گوش دادن این آهنگها نیاز دارم و وقتی گوش میدم احساس آرامش میکنم.
.....................................................
اول از همه واقعا ازت ممنونم به من خیلی لطف داری. از صمیم قلب هم آرزو میکنم زندگی به زودی بهت لبخند بزنه.
برای سر زدن به هم اصلا عجله نکن. هروقت بیای من خوشحال میشم.
اما راجع به سوالت. خب به نظر من معشوق اکثرا به عاشق نرسیده. البته شعر وصال هم زیاد داریم که من هم شاید مایل به انتخابش نیستم. اما راجع به خدا به نظرم فرق داره. به نظر من عشق به خدا هیچوقت نمیتونه کامل بشه و به وصال برسه.

نیلوفر پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1387 ساعت 16:32 http://khatere--sookhte.blogfa.ir

سلام.ببخشید شما چند سالتونه؟؟پسرین یا دختر؟؟
اصلا؛ فکر بد نکنید.
منظورم اینه که آخه این حرفایی که زدین به نظرم به پسرای حدود ۲۰ سال میخوره.میخوام بدونم حدسم درسته یا نه؟؟
منتظرم.
ایشالا زودتر مشکل زندگیتون هم رفع بشه.
فعلا؛ بای!

Galaxy پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1387 ساعت 22:29 http://www.galaxy66.blogfa.com

من به شخصه عاشق موسیقی هستم...
همه نوع گوش می دم از قدیمی ها تا آهنگ های زیر زمینی حال....!!!
خوب آهنگ های قدیمی یه معنی داشتند ، معنی و مفهومی که هر چه بگذره تکراری نمی شوند که هیچ ..جاودان تر می شوند...!
آهنگ های الان هم بد نیستند ، فعلاً که نیم بیشتر هار بنده به موسیقی اختصاص داده شده....!
...
در ضمن امیدوارم مشکلات زودتر حل بشه و جون سالمی به در ببرید ..D:

هوس مبهم جمعه 20 اردیبهشت 1387 ساعت 12:04 http://esoterictemptation.blogspot.com/

راهی پیدا کردی برای موضوع گلو و فشار؟ لازم دارم

سولماز سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387 ساعت 00:56 http://5olmaz.blogfa.com

علت این که این نوع موسیقی رواج پیدا کرده اینه که نسلی که الآن این نوع موسیقی رو گوش میده ،‌نسلیه که به خاطر برکات انقلاب اسلامی!!‌هیچ هنری رو درک نکرده . و اصولاْ‌ فرق انواع موسیقی رو نمیدونه!!!
( مختصر و مفید) فکر نمیکنم توضیح بیشتری لازم باشه (;

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد